U sklopu 11. Dana elektroničkih medija održan panel „Žene u medijima“

Dodijeljene nagrade najboljim radijskim djelatnicima
14. studenoga 2018.
Panel rasprava: Novi Zakon o elektroničkim medijima – svrsishodnija opcija
14. studenoga 2018.

U srijedu, 14. studenog 2018., u sklopu 11. Dana elektroničkih medija, održan je panel  „Žene u medijima“ na kojem je naglasak stavljen na ženski sport i žene u sportu te je najavljen nastavak kampanje „Žene i mediji“ koju provodi Agencija za elektroničke medije.

Na panelu su sudjelovale Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, dr.sc. Lidija Bojić Ćaćić, direktorica za ženski rukomet pri Hrvatskom rukometnom savezu, Dea Redžić, sportska novinarka portala Index.hr, Romana Eibl, sportska novinarka i urednica te Ivana Janković, voditeljica odnosa s javnošću i marketinga Hrvatskog vaterpolskog saveza. Panel je moderirala Anita Malenica, članica Vijeća za elektroničke medije.

Konstruktivni dijalog na temu zastupljenosti ženskog sporta u elektroničkim medijima, žena u sportu te žena u medijima, popratili su predstavnici lokalnih, regionalnih i nacionalnih radija, regulatornih agencija iz Hrvatske, Makedonije i Srbije te nakladnici.

U sklopu panela prikazani su promotivni spotovi kampanje „Za veću vidljivost ženskih sportova u elektroničkim medijima“, najavljen je nastavak kampanje „Žene i mediji“ te izrada dokumenta/preporuka nakladnicima u svrhu što većeg praćenja i vidljivosti ženskog sporta i žena u sportu u elektroničkim medijima.

„U politici, gospodarstvu i sportu nejednak je tretman žena i muškaraca. Sportašice i trenerice često su tražile zaštitu pravobraniteljice za ravnopravnost spolova. Često se susrećemo i s pritužbama vezanim uz epitete koje koriste muški komentatori prilikom prijenosa ženskih sportskih događaja“, rekla je pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić.

Također je istaknula potrebu donošenja formalnog zakonodavnog okvira za jednaku zastupljenost ženskih sportova, uključivanja djevojčica u sport te potrebu organiziranih sportskih programa u školskom sustavu.

„Problem ženskog rukometa u Hrvatskoj je njegova slaba promocija, nedovoljna dostupnost termina za treninge i mali broj sportskih dvorana. Smatram da je iznimno važno osigurati iste uvjete za muškarce i žene u sportu. Najveći problem manjka žena u upravljačkim strukturama u sportu odnosi se na nemogućnost njihove dodatne edukacije koju uvelike otežava nepostizanje balansa između profesionalnog i privatnog života. Što se tiče preduvjeta za uključivanje što većeg broja djevojčica u sport, neophodan je educiran stručni kadar odnosno treneri, ali i podrška lokalne zajednice.“, kazala je Lidija Bojić Ćaćić.

 

 

 

 

Dea Redžić je istaknula kako je financiranje sporta općeniti problem u Hrvatskoj iz razloga što ne postoji nacionalna strategija za sport. Također, tabloidi promoviraju sadržaje koji stavljuju sportašice u kontekst njihove ljepote i fizičkog izgleda puno više nego u kontekst njihovih sportskih uspjeha. Napomenula je kako postoji problem stereotipa žena u sportu, ali i žena sportskih novinara što je vidljivo u malom broj žena koje rade u sportskim redakcijama.

 

Romana Eibl je istaknula kako u emisiji koja se emitirala u sklopu prijenosa utakmica Svjetskog nogometnog prvenstva nije bilo niti jedne žene u ulozi voditeljice ili komentatorice. Također je napomenula primjer Njemačke u kojoj utakmice Bundeslige prenose televizijske i radijske voditeljice.

 

„Vaterpolo se smatra isključivo muškim sportom. Na skupštini Hrvatskog vaterpolskog saveza donijeta je odluka da svi prvoligaški klubovi moraju osnovati ženske sekcije.“, istaknula je Ivana Janković. Također je napomenula kako je Hrvatska vodeća zemlja u Europi po broju pretile djece te je iz tog razloga važno poticati i uključivati djecu u sportske programe.

 

Anita Malenica najavila je skorašnje aktiviranje portala „Žene i mediji“ u sklopu kojeg će se i dalje promovirati ženski sport te se zahvalila svim medijima koji su kroz emitiranje spotova podržali kampanju „Za veću vidljivost ženskog sporta u elektroničkim medijima“.